Övningskört

Övningskörde för första gången igen på 2 månader idag! Det gick rätt  bra faktiskt,men det är mycket smågrejer som jag måste få in i mitt huvud..
Så nu ska jag åka o öva varje dag tills jag fyller år för då ska jag vara ute i trafiken!

flowers

Bilder från båten

Trevlig natt

Hallu,
Nu är jag precis hemkommen efter en väldigt trevlig natt hos Erica. Det var jag,erica,zarah,carolina,becca o micke(ericas brorsa)som var där och vi satt ute och åt middag o vi satt kvar där ute tills vid 4 och då gick vi in o tittade på film. Fått mig 1 timmes sömn så lär ju somna rätt tidigt ikväll,men det är ju alltid skönt!
Hade iaf roligt och det var kul att träffa ännu mera kompisar!
Nu ligger jag i soffan( förvånande?) och tittar på britains next top model o här lär jag förmodligen bli liggandes ett tag!
puss

Träffa kompisar igen!

Godmorgon,
Vaknade runt halv 10 och har lyckats förflytta mig till soffan!
Ska om ett tag göra lunch och senare åka ner till stallet o hälsa på Larry,otto,Jennie och folket som är där och sen ska jag vidare hem till erica som ska ha tjejmiddag.
Men nu ska jag gå ut o se fall min moppe startar,har ju stått i 3 veckor.. Men hoppas på det bästa!
puss

Borta bra men hemma bäst

Hej,
Nu är jag hemma igen!
Igår var vi på nåttarö i lite halv molningt väder. Hade iaf utsikt över hela havet,så då klagar man ju faktiskt inte!
Väldig blåsigt idag så vi åkte in till nynäs och åt lunch med farmo o farfar och sen åkte jag med dom hem hit,så det var skönt!
Sitter nu och tittar på tv och lär nog tillbringa dagen där,har ju inte tittat på tv på 3 veckor snart!
Ska packa upp när jag orkar och sen blir det nog ladda in alla bilder!

Flyan

Hallu, Super fint väder idag! Satt på flyan och solade hela vägen till kråmö, åkte ytter vägen och det var helt stiltje! Första gången den här semestern.. Har legat o solat hela dagen och nu har jag precis ätit glass! Ska läsa ut min 5 bok idag, har faan aldrig läst så mycket som de här 3 veckorna!

Dålig täckning

Hallu, Så jävla dålig täckning i skärgårn så jag blir galen! Men har iaf lyckats ligga in här nu. Vi har legat inblåsta i harstena i 2 dagar nu och nu är vi påväg norrut, upp mot Nyköping. Jag kommer nog komma hem på fredag, ska bli skönt! Har hAft totalt 4 soldagar på 3 veckor så jag är lite arg.. Men men har iaf lite färg från Spanien kvar.. Jag måste tillägga att det som hänt i Norge är så hemskt! Jag tänker på alla familjer o vänner som sörjer de barn som gått bort!

Storm

Hallu, Vi hamnade i Västervik igår igen. Påväg till ett ställe blev det två meters vågor som slog över flyan och det kändes som vi skulle tippa! fyfan vad läskigt det var! På det så var det dimma så vi såg inte ett skit! Men för mig spelade det ingen roll att åka in där igen! Vi hade sol igår så låg vid poolen hela dagen! Nu är vi påväg till någon ö och förhoppningsvis kommer solen om ett tag. Inatt och igår natt har vi haft åska o regn, börjar bli lite jobbigt att inte kunna sitta ute påkvällarna..

Idö

Hallå, Vi lämnade Västervik idag efter att båten blivit fixad ännu en gång.. Men för mig gjorde det inget att ligga i Västervik i 3 dygn! Har gått på stan, legat vid poolen, läst o ätit mig tjock.. Inte bra när man har en hylla full med godsaker! Nu ligger vi på idö och har mött upp ett par kompisar till familjen. Vi ska snart gå o titta lite och ikväll ska vi äta på resturang. Puss

Poolen

Godmorgon, Ligger just nu vid poolen och har gjort ett tag. Vaknade tidigt av att en mekaniker var o höll på utanför mitt rum vid halv 9.. Men men. Klantarsle som jag är så ramlade jag i båten igår och slog i knät i skåpet, höften i golvet, axeln i tröskeln och foten i brandsläckarn, hur skillat är inte det? Knät gör ont och går på Ipren, men det är iaf bättre så jag slipper åka till akuten, det känns skönt! Aja ska sola vidare nu, Pusspuss

Västervik

Hallu,
Sitter nu i Väserviksgästhamn och har precis varit ute och ätit middag.
Vi kom hit tillslut efter alla dess jävla vågor! Det har regnat hela dagen fram tills vid 6 då spack det upp,så förhoppningsvis så blir det sol imorn så man kan ligga och steka lite!
Har gått på stan och lyckades få med mig ett par millitärgröna shorts hem.
Underbart att äntligen få platta håret efter nästan 1 vecka med lockar! När man gått osminkad varje dag så är det faktiskt skönt att få fixa till sig lite igen,så man slipper känna sig som en lodis som går i mjukiskläder hela dagarna!

Dåligt väder

Hallu, Börjar bli jävligt trött pÅ vädret nu! Hur kull är det med båtsemester i mulet, kallt o regn.. Förhoppningsvis blir det väll bättre. Sitternu på flyan och är påväg till en ö utanför Västervik. Imorn ska vi åka in dit o om man har tur så hittar man kanske något nytt till garderoben! Har inte så mycket intresant att berätta så, Pusspuss

Dålig mottagning

Hallu, Förlåt för dåligt uppdatering men har inte haft någon täckning.. Vi var i stendörren i förrgår och låg o solade hela dagen! Igår var det stor Så vi åkte in till Nyköping, men var en aning guppigt där med så mådde illa så fort man gick på båten, lagom kul.. Men vi tog med oss robin och hick en promenad upp till robin där vi satt hela eftermiddagen. Vi tittade på filmer från när jag var liten, Gud så söt man var! Vi kom precis fram till broken och väntar nu på att min lillebror till kock lagar crêpes med nutella och jordgubbar!

Kråmö

Hallu, Mamma o sebbe kom och hämta mig imorse och vi åkte till båten efter vi gått på stan.hittade en svart transparant blus! Båten är lagad nu så vi åkte ut till kråmö. Har laggt in allt i garderoben och fixat allt i rummet. Ska snart ut o gå med min älskade bebis, har inte träffat honom på jätte länge! Blir inte så jätte roliga inlägg från mobilen, men men alltid nått!

Hallå,
Vaknade imorse vid 7 av att mixto låg o glodd epå mig o ville ha uppmärksamhet,men lyckades som tur va somna om!
Gick upp titta på tv och åt lunch innan jag o mormor gick  ner på stan o tittade i affärer. Pratade med Zarah sen,för länge sen sist! Hon kanske kommer följa med ut på båten,det vore ju awesume!!!
Har ätit middag o tittat på tv och snart blir det väll ännu mer tv..
Har varit ute o lekt med mixto på gräsmattan oxå,så nu är man lite trött!
Imorn åker jag förmodligen till trosa o till båten men tveksamt om den kommer ligga i vattnet då,men men vi får se.

Hos mormor o morfar

Hallu,
Åkte ner tidigt tíll Stallet tidigt o hade utsläpp,fixade allt och sen red jag.
Åkte hem packade det sista och gjorde mig iordning oxh åkte tåget till mormor o morfar. Tanken var ju att jag skulle hoppa på båten här nere men propellen gick sönder så imoen ska det förhoppningsvis fixas,men man kan ju aldrig vara säke. Så får se vart jag tar vägen annars.
Har varit nere på stan o ätit middag och ska snart sova,är väldigttrött efter imorse så förhoppningsvis får jag sovmorgon imorn!

!

Åhhhh han är så sjukt snygg!!

Tjaaa,
Åkte ner till stallet vid 3 och mockade och gjorde mat till Otto och Aqua. Åkte sen och handlade middag och Ben & Jerry's!
Åkte ner vid halv 7 red på otto och sen fixade allt innan jag fodrade och fixade allt o åkte hem.
Sitter nu och proppar i mig min ben & jerry,yummie!

AJ

heej,
Vaknade av att jag hade jordens mensvärk så har legat i soffan hela morgonen.. Förhoppningsvis så går det över tills jag ska rida sen!
Emma kanske ska med o titta när jag rider idag,första gången faktiskt! Så det vore roligt om hon kunde följa med!
Nu ska jag försöka få i mig något att äta,

solning i kristineberg

Hallu,
Red imorse idag igen.Skrittade ut med Therese i en timme och fixade allt med otto och aqua innan jag åkte hem.
Åkte sen till ett par bryggor i Kristineberg med Emma och robin och sen en kompis till emma och hennes kompis.
Vi låg o solade där hela dagen innan jag åkte hem o har placerat mig i soffan med jordens mensvärk..känns som denna fredag kommer bli lyckad!

Solning på altanen

Ciao!
Började dagen med att åka ner till stallet.Släppte ut alla hästar,red på otto och fixade med honom och allt innan jag åkte hem. Åt lunch och sen har jag varvat solning på altanen med att försöka svalka av mig framför tv:n! Shit vad varmt det var idag,men jag klagar inte! Hoppas vädret fortsätter till nästa vecka då jag åker ut med båten.

Bilder

En  läsare ville att jag skulle lägga upp bilder här när jag rider, så här kommer det några!

Bilder från när jag red Hallon

När jag red rutan

När jag red Puffy

Nu rider jag på Astrid

Bilder när jag red på hampus

Några bilder på mig o samantha

Bilder från Spanien

Sol!

Godmorgon,
Har sovit i 12 timmar inatt så nu känner jag mig rätt utvilad,det är skönt!
Ska snart äta lunch o fixa mig innan jag tar bussen till stallet.
Det är fint väder här idag,hur nice?! Så kanske ska bättra på brännan när jag kommer hem!
Bilderna från spanien kommer ikväll!

Home sweet home

Hallu,
Gick upp halv 4 imorse,satt på mig kläder och sminkade mig för att inte se ut som ett spöke..inte okej att gå upp sådär tidigt asså!
Var åksjuk hela bilresan så blev ingen sömn då heller och sen stod vi i köer för att komma på det där jävla planet.. Så inte världens bästa morgon kanske men lyckades halv sova i 3 timmar av 4½ så det var ju nice iaf.
Åkte förbi mormor o morfar påvägen hem o hälsade på min lilla bebis kanin o mixto!
Hem byta om o sen ner till stallet. Fixade allt och red sen ut på Otto,som jag har hela veckan.
Har packat upp allt,laddat in bilderna( kommer upp imorn) och pratat med Ylva i telefon,längesen nu!

Strålande sol

Hallu, Strålande sol och varmt så in i helvete idag! Asbra sista dagsväder! Har legat nere på stranden i 6 timmar o solat o nu är vi hemma. Håller på och packar o ska göra mig iordning för att gå ner på stan sen. Blir nog inte så sent idag planet går halv 7.. Så blir åka härifrån vid 4, underbart! Men kommer hem tidigt så det är ju skönt iaf. Nej nu Ska jag packa vidare, Pusspuss

Hela havet stormar

Var lite blandat sol o moln idag så imorn hoppas vi på sol så man kan schteeka in i det sista! Åkte ner till stranden ganska tidigt för att få bilplatser o då vare bra väder sen brakade havet löst o det blev så jävla stora vågor! Det vart kaos o alla som var ute o paddlat kajak skulle försöka ta sig in, så en rätt dramatisk dag. Åkte hem o badade i poolen ist. Nu ska jag äta glass o titta på film!

Stranden

Hallu, Dagen har spenderats på stranden, bättrat på brännan lite till vi åker ju ändå hem på tisdag morgon så måste ju passa på nu! Det har vArit galet varmt idag så jag låg mest o solade på min älskade badmadrass! Har verkligen inte mycket att skriva så avslutar här! Pusspuss

Badat

Jag är ganska stolt över mig själv jag har faktiskt badat i havet här! Jag har dock inte vågat gå längre ut än till mina höfter och det måste vara sandbotten och kunna se vad som är under mig men jag har iaf badat! Får dock se hur mycket jAg vågar bada från båten när jag kommer hem, vem vet jag kanske chockar?!

Mulet

Hallu, Har varit mulet o regn hela dagen idag men det har varit väldigt varmt ändå så det var skönt. Vi har gått runt hela nerja och ätit lunch nere vid havet och ätit jordens största glassar, yummie! Har badat i poolen o tittat på film. Ikväll ska vi äta hemma, rött skönt är rätt trött i benen efter dagens promenAd!