chocktillstånd

hallu,
Åkte buss till stallet imorse så kom dit till 8. Hjälpte till med att göra höpåsar,släppa ut hästar och mockade o fixade i lilla stallet.
Gjorde sen iordning Rutan och vi åkte från stallet vid 10.
Kom dit i ösregn.. men vi gjorde iordning i ridhuset och sen red pernilla. Anne red även samtidigt. Två super fina hästar och två super duktiga ryttare! Så det var roligt att se på.
Sen när vi skulle lasta så gick det inte så bra. Hon ville inte gå in, inte så konstigt eftersom hon inte gillade att stå smalt. Hon fick ingen riktig balans så hon hoppade hela ditvägen. Jag stod med linan men vi bytte sen och precis när vi bytte och jag går upp mot rampen så langar rutan VÄRSTA sparken. Som träffar ränt i magen på pernilla!! Hon ramlar ihop, men tappar ine medvetande eller andan. Men vi ringer ambulans som kommer typ 15 senare! dom ska väll ändå vara snabba lixom?!
När hon åkte så åkte agneta till stallet, anne o peter åkte med tänk om hem (ingen aning om fall dom åkte v ia sjukhuset eller inte) och sen var det jag och rutan kvar. Vi fick en box där hon fick stå. Jag var helt i chock så jag var rätt okontaktbar så jag stod mest inne hos rutan. Tittade en stund på när några andra red för Erik och sen fick jag lite fika.
Sen kom jennie och åsa. Hon ville inte gå in transporten då heller men vi fick in henne tillslut iaf.
Tog hand om henne och alla saker när jag kom hem till stallet. Tog hand om såret hon tog upp.
Men sen kom beskedet om att hon var oskadd! Fyfan vad jag gick och var nervös hela tiden, usch vad jobbigt det var! Hon kom till stallet sen och då blev jag lugn. Hon hade ont i magen men det var inget allvarligt, vilken var en jävla tur! Så vi hann snacka en stund innan hon åkte, vilket var skönt.

Åkte sen till enliden för att testrida på sunny igen. Zarah följde med!:) Det gick bra att rida, det var svårare att få loss henne till vänster men det blev bra på slutet. Galoppen känns slite stel men kan kanske bli bra så vi får se vart det leder.
pussinuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0