första ridningen

Hallu,
Åkte till stallet vid halv 11. Pluggade lite spanska,åt lunch och hängde med ylva.
Skulle sen rida på rutan. Fyfan vad nervös jag var hade en stor klumpi i magen.. Men kom tillslut upp. och skrittade ett tag i ridhuset. Var ju tvungen att rida ut så jag skrittade ut i skogen med rädsla i hela kroppen.Kom iaf ut vid sommarhagarna i skogen innan hon blev rädd o slängde sig som faan. Men jag satt kvar!Men efter det så hoppade hon till för allt vilket inte är så konstigt när jag sitter på helspänd. Så jag vågade inte sitta kvar så jag gick ist då.Men jag kom upp o skrittade det är ju ett steg åt rätt håll.
Åkte sen förbi en kompis till familjen som har köpt en ponny. Så skulle åka o titta på den o ska rida den på tisdag om jag lyckas ta mig igenom ridlektionen imorn.
Nu tittr jag på en gammal film som heter Mask, den är en verklighetsbaserad o den rätt bra faktiskt!
pussinuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0